بررسی لپ تاپ ۱۳ اینچی دل مدل XPS 13 9310

بررسی لپ تاپ ۱۳ اینچی دل مدل XPS 13 9310

در این پست میخواهیم به بررسی یکی از بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۲۱ بپردازیم آن هم در وب سایت پارادایس رایانه با ما همراه باشید.

Dell XPS 13 9310 تصویر ویژه

Dell XPS 13 9310 Review: Tiger Lake 

امتیاز ۵ از ۵ را دریافت کرده است و همچنین انتخاب سردبیران دیجیتال ترندز نیز هست. آیا جزو انتخاب های مجموعه تخصصی پارادایس قرار میگیره یانه پس تا آخر با ما همراه باشید.

“XPS 13 9310 با پردازنده  Tiger Lake خیلی سریعتر از نسخه Ivy Lake نیست و شما را مجبور به ارتقا می کند ، اما XPS 13 را به بهترین شکل موجود محکم می کند.”

ویژگی ها

  • طراحی ساده
  • حاشیه های ریز اطراف
  • صفحه نمایش ۱۶:۱۰ به بهره وری می افزاید
  • صفحه کلید و صفحه لمسی بزرگتر و عالی هستند
  • عملکرد بهره وری جامد
  • اتصال محدود است
  • عمر باتری کاهش یافته است

 – قیمت پایه این لپ تاپ ۱۱۵۰ دلار است – با پردازنده چهار هسته ای Core i7-1165G7 چهار هسته ای ، ۱۶ گیگابایت رم ، درایو حالت جامد PCIe 512 گیگابایتی (SSD) ) ، و یک نمایشگر ۱۳.۴ اینچی Full HD در نسبت ابعاد جدید ۱۶:۱۰ خیلی ها این لپ تاپ رو جزو بهترین ها میدانندباید دید در آخر این پست ببینیم آیا این حقیقت دارد یا چیزی جز یه مبالغه ایی بیش نیست.

طراحی

دل XPS 13 9310 طراحی

از منظر طراحی ، کاملاً متناسب است ، و فقط عناصر زیبایی را به اندازه کافی در هم آمیخته است تا بتواند طراحی ساده آن را افزایش دهد. به طور جدی ، در مقایسه با HP Spectre x360 13 (به نظر من قوی ترین رقیب XPS 13) با طراحی برش سنگهای قیمتی و طرح های رنگی برجسته ، XPS 13 کاملا ساده و ساده به نظر می رسد. 

بله ، کیفیت ساخت فوق العاده است. لپ تاپ دقیقاً مانند لپ تاپ ممتاز احساس می شود – اگرچه از مواد مختلفی مانند شیشه و فلز و الیاف شیشه تولید شده است ، اما همه به نوعی در یک کل منسجم ادغام شده اند. هیچ جایی خم شدن ، پیچ خوردن یا خم شدن وجود ندارد. لپ تاپ های دیگر می توانند از همین ویژگی برخوردار باشند ، مانند Spectre x360 13 و لپ تاپ های رقابتی ایسوس ، اما تردیدی نیست که XPS 13 در میان بهترین دسته ها محکم است. این شامل ، MacBook Pro می شود.

Dell

همچنین برای اطمینان از دوام بیشتر تلاش می کند ، از جمله با فرو بردن مضاعف آلومینیوم کناری در فرآیند آنودایزینگ ، به طوری که هر زمان که دستگاه جانبی را وصل می کنید ، سطح آن را نخواهید خراشید. و لولا به راحتی با یک دست باز می شود و سپس دقیقاً در لحظه مناسب محکم می شود تا نمایشگر را کاملاً در جای خود نگه دارد.

در مقایسه با XPS 13 قبلی (نه آخرین نسخه اما نسخه قبل از آن) ، لپ تاپ نازک تر است و ۰.۵۸ اینچ است در مقایسه با ۰.۶۲ اینچ ، که به طور قابل توجهی نازک تر از ۰.۶۷ اینچ Specter x360 13 است. با ۲.۸ پوند در برابر ۲.۷ پوند ، کوچکترین وزن کمی نسبت به نسل قبلی است و Spectre x360 13 با ۲.۸۸ پوند از هر دو بالاتر است. صادقانه بگویم ، این تفاوت های دقیقه ای است ، و اگر XPS 13 را در کنار Spectre x360 13. نگه دارید ، آن را کوچکترین عمیق تر و کوچکترین عرض کمتر خواهید یافت.

در XPS 13

که دارای  اتصالی است  که فقط شامل دو درگاه USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4 (در جلوه Tiger Lake) و یک کارت خوان microSD است. Spectre x360 13 همچنین به شما دو پورت Thunderbolt 4 (با تکرار اخیر) و همچنین یک پورت USB-A 3.1 برای دستگاه های قدیمی شما می دهد. حتماً دانگل USB-C موجود به USB-A را که دل درون جعبه پرتاب می کند ، حمل کنید. البته ، Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵.۱ نیز در دسترس است تا مطمئن شوید که اتصال بی سیم شما تا حد ممکن به روز است.

کارایی

عملکرد دل XPS 13 9310

بنابراین ، آیا Tiger Lake XPS 13 را به یک لپ تاپ سریعتر تبدیل می کند؟ پاسخ البته مثبت است ، درست است. چقدر سریعتر؟ این سوال مهمی است.

با شروع Geekbench 5 ، XPS 13 مجهز به Core i7-1165G7 در آزمون تک هسته ای به امتیاز ۱۵۴۰ و در آزمون چند هسته ای به ۵،۴۳۲ رسید. این مقایسه با نسخه Ivy Lake Core i7-1065G7 با ۱،۳۲۹ و ۴۸۶۲ عدد است. بنابراین ، این یک پرش معنی دار است. Spectre x360 13 با Core i7-1065G7 خود فقط ۱،۱۶۴ و ۳،۹۸۱ را مدیریت کرده و سرعت آن را بسیار کندتر کرده است. توجه داشته باشید که می توانید از ابزار Command Center HP برای درگیری در حالت عملکرد استفاده کنید و این تفاوت در عملکرد Spectre x360 13 را ایجاد می کند. HP در تنظیم حرارت کمی محافظه کار بود تا مطمئن شود ۲ در ۱ خنک و ساکت است.

 

به عنوان مثال

، در حالی که XPS 13 برای تکمیل مراحل این نسخه به ۳.۳۵ دقیقه زمان نیاز داشت ، Surface Book 3 13 با Core i7-1065G7 تقریباً به چهار دقیقه زمان نیاز داشت. مدل XPS 13 از برخی از لپ تاپ های دیگر ، مانند ASUS ZENBOOK 14 UX425EA، که در حالت عادی آن چهار دقیقه و ۳۰ ثانیه در حالت عملکرد آن در مقایسه با ۱۳ XPS در مورد نیاز خود را  در حالت عملکرد، که در آن در به پایان رسید کمی بیش از سه دقیقه. ایسر سویفت ۵ در حالت عادی فقط سه ثانیه کندتر از XPS 13 در حالت عملکرد بود (حالت عملکرد برنامه Acer در واقع کار را کندتر می کند). به طور خلاصه: Tiger Lake XPS 13 در تست ترمز دستی ما سریع بود ، اما سریعترین و سریعتر از نسخه Ivy Lake نبود.

به طور خلاصه ، Tiger Lake XPS 13 در عملکرد کاملاً یک پله بالاتر است

، البته کافی نیست که اگر از عملکرد Ivy Lake XPS 13 خود راضی هستید ، ارزش آن را داشته باشید که اگر از میان لپ تاپ های فعلی Tiger Lake انتخاب می کنید ، عملکرد XPS 13 به اندازه کافی خوب است که فقط برای داشتن طراحی عالی لپ تاپ سرعت را کم نمی کنید.

البته ، باید به بازی اشاره کنیم ، زیرا در اینجا یکی از مواردی است که مدل Tiger Lake از کلاس قبلی Ivy Lake خود پیشی می گیرد. اضافه شدن گرافیک های Intel Iris Xe در ۳DMark Time Spy تفاوتی ایجاد کرد ، به عنوان مثال ، XPS 13 جدید در مقایسه با XPS 13 قدیمی با ۹۶۸ امتیاز ۱،۵۸۹ را کسب کرد. این دو برابر عملکرد نیست ، اما نزدیک است. 

مدل XPS 13 9310

اجرا خواهد نه  تمدن ششم ، به دلایلی، توفنده بلافاصله پس از صفحه نمایش چلپ چلوپ. وقتی Dell به نتیجه رسید ، باید حدود ۵۰ فریم در ثانیه با گرافیک ۱۰۸۰p و متوسط ​​داشته باشید و در اینجاست که باید این عنوان را بازی کنید. بازی Fortnite را اجرا شد و  ۲۹ فریم در ثانیه (FPS) را در گرافیک بالا (در حالت عملکرد) مدیریت کرد که کمی کمتر از Acer Swift 5 بود که ۳۱ فریم در ثانیه را مدیریت می کرد. ما در این بازی برای آزمایش GPU Iris Plus به زحمت نیفتاده ایم ، زیرا صادقانه بگویم نتایج قابل بازی نبودند. توجه داشته باشید که Lenovo IdeaPad Slim 7 با GPU گسسته Nvidia GeForce MX350 به ۳۷ فریم در ثانیه رسیده است ، به این معنی که Intel Iris Xe به سرعت پردازنده گرافیکی سطح ابتدایی نزدیک می شود.

نمایش دادن

نمایشگر Dell XPS 13 9310

یکی از بزرگترین تغییرات در این تکرار XPS 13 ، هر دو نسخه Ivy Lake و Tiger Lake ، انتقال به یک صفحه نمایش نسبت تصویر ۱۶:۱۰ از حالت عادی ۱۶: ۹ بود. ارزش چنین حرکتی در نهایت سه برابر می شود. ابتدا یک صفحه نمایش بلندتر به دست می آورید که اطلاعات بیشتری را با پیمایش کمتر نشان می دهد. دوم ، شما می توانید یک صفحه نمایش کامل را با صفحه واقعی املاک و مستغلات پر کنید و در صورت وجود ، چانه کمی در زیر بگذارید. سوم ، اگر این کار را درست انجام دهید ، می توانید میزان استراحت کف دست را افزایش دهید ، که همیشه چیز خوبی است.

در مورد XPS 13

، همه این موارد درست است. همانطور که از آن استفاده کرده ام ، از نمایشگر بلندتر لذت برده ام ، همانطور که از دستگاه های Surface مایکروسافت با نسبت ابعاد ۳: ۲ حتی بالاتر استفاده کردم. آیا این یک معامله شکن برای من است؟ واقعاً نه – تفاوت زیاد نیست. مطمئناً XPS 13 از کوچکترین حاشیه هایی که می یابید برخوردار است و این شامل چانه است که به همان اندازه سه طرف دیگر کوچک است. سوم ، XPS 13 دارای پایه های کف دست بزرگتر و صفحه لمسی کمی بزرگتر است که هر دو تغییر بسیار خوبی دارند.

واحد بررسی من به نمایشگر Full HD + (1،۹۲۰ ۱، ۱۲۰۰) مجهز شده بود که با توجه به ترجیح من برای وضوح بالا ، کمی ناامید کننده بود. من همچنین دریافتم که اکثر نمایشگرهای Full HD (یا موارد دیگر) کیفیت قابل توجهی پایین تر از نمایشگرهای ۴K دارند که کمپانی هایی مانند Dell در لپ تاپ های خود قرار می دهند. بنابراین ، من انتظار بهترین خبر از رنگ سنج خود را نداشتم.

برای شروع

، صفحه نمایش با ۴۵۸ نیت بسیار روشن است و به رتبه ۵۰۰ نیت نمایشگر نزدیک می شود. همچنین نسبت کنتراست آن در ۱۳۵۰: ۱ زیاد است. این بسیار بهتر از اکثر نمایشگرهای Full HD است که شما می یابید ، مانند صفحه نمایش ۱۴ اینچی Full HD Acer Swift 5 که با ۳۲۷ نیت و نسبت کنتراست ۹۵۰: ۱ ارائه می شود. من آن را با Spectre x360 13 مقایسه نمی کنم ، زیرا نسخه ای که ما بررسی کردیم از یک صفحه نمایش OLED استفاده می کرد که صریحاً صفحه نمایش دل را از آب خارج می کند.

پشتیبانی از رنگ برای نمایشگر Full HD ممتاز متوسط ​​بود

این پنل ۹۸٪ sRGB و ۷۵٪ AdobeRGB را پوشش داده است که هر دو امتیاز خوبی هستند اما به نمایشگرهای ۴K بهتری که می توانید خریداری کنید نزدیک نمی شوند. به عنوان مثال ، نمایشگر XPS 13 4K را انتخاب کنید و احتمالاً چیزی در شمال ۹۰٪ AdobeRGB بدست خواهید آورد که باعث خوشحالی افراد حرفه ای خلاق می شود. دقت رنگ در DeltaE 1.36 خوب بود – کمتر از ۱.۰ با چشم انسان قابل تشخیص نیست و استاندارد برای نمایشگرهای حرفه ای است.

صدا همچنین با حجم زیاد از بلندگوهای دارای شتاب پایین و بدون اعوجاج ، بسیار شگفت آور بود. اواسط و اوجها خوب بود و حتی لمس باس هم وجود داشت. برای به اشتراک گذاری Netflix با دوستان از بلندگوهای داخلی استفاده نخواهید کرد ، اما این فقط برای جلسات انفرادی کافی است.

صفحه کلید و صفحه لمسی

صفحه کلید و تاچ پد Dell XPS 13 9310

دل یک صفحه کلید با کلیدهای بزرگتر و فاصله کلید بهتر با XPS 13 جدید را ایجاد  کرده و همان میزان سفر را با صفحه کلید قدیمی حفظ کرده است. فقط به همین دلایل بهتر دوست داشتم اما من سوئیچ ها را نیز دوست داشتم ، که احساس راحتی و عملکرد راحت را در پایین قرار می دهد.

صفحه لمسی

نیز کمی بزرگتر است و دارای پوشش شیشه ای راحتی است. دکمه های آن بی سر و صدا بیشتر از قبل کلیک می کنند و مانند تمام صفحه های لمسی Microsoft Precision پاسخگو و دقیق است. یک نمایشگر لمسی نیز وجود دارد که مانند تمام صفحه های لمسی امروزه به خوبی کار کرده و باعث خوشحالی من شده است .

پشتیبانی از Windows 10 Hello با دو روش ارائه می شود. ابتدا ، یک خواننده اثر انگشت در دکمه روشن / خاموش (بدون برچسب ، به اندازه کافی عجیب و غریب) در سمت راست بالای صفحه کلید تعبیه شده است. سریع و پاسخگو بود و من ترجیح می دهم خواننده های اثر انگشت که در دکمه پاور تعبیه شده باشند. دوم ، یک مجموعه دوربین مادون قرمز بسیار باریک در حاشیه کوچک بالای صفحه نمایش تعبیه شده است و در تشخیص چهره من کاملاً قابل اعتماد بود.

عمر باتری

عمر باتری Dell XPS 13 9310

یک منطقه وجود دارد که Tiger Lake XPS 13 از مدل قبلی Ivy Lake عقب است: عمر باتری. نمی توانم دلیل آن را حساب کنم – من به این نتیجه نرسیده ام که Tiger Lake عمر باتری ضعیفی دارد ، اما باز هم ، پایگاه داده ما از ماشین های نسل یازدهم بسیار کوچک است. در هر صورت ، اگرچه ظرفیت باتری XPS 13 9310 برابر با ۹۳۰۰ است ، یعنی ۵۲ وات ساعت ، اما ۹۳۱۰ از آزمایشاتی که می توانیم انجام دهیم عقب مانده است.

برای شروع

، درست مثل هر لپ تاپ Tiger Lake که من آزمایش کرده ام ، XPS 13 تست معیار وب Basemark را که بیشترین درخواست را دارد ، به پایان نمی رساند. در عوض ، من تست باتری Gaming PCMark 10 را انجام دادم که CPU و GPU را تحت فشار قرار می دهد و تقریبا چهار ساعت طول عمر دارد. Acer Swift 5 ، دستگاه دیگر Tiger Lake که من با PCMark آزمایش کردم ، فقط زیر دو ساعت دوام آورد. بنابراین ، XPS 13 حداقل یک رقیب تایگر لیک را تحت فشار قرار می دهد.

با رفتن به سراغ معیار وب

، که بهترین حدس ما درباره عمر باتری برای بهره وری است ، Tiger Lake XPS 13 به مدت ۸.۵ ساعت دوام آورد. این به ۹ ماه عمر باتری واقعی نیاز به گواهینامه Evo اینتل نزدیک می شود و با ترکیب مناسب وظایف ، ممکن است به آنجا برسید. Ivy Lake XPS 13 به مدت ۱۱.۵ ساعت دوام آورد و ایسر سوئیفت ۵ با ۳۵ دقیقه از XPS 13 9310 عقب افتاد.

بعد ، من XPS 13 را از طریق تست حلقه ویدیویی خود اجرا کردم که یک تریلر Full HD Avengers را  بازی می کند تا زمانی که باتری تمام شود. مدت زمان آن ۱۲ ساعت بود ، کاملاً عقب تر از ۱۴.۳ ساعت Ivy Lake XPS 13 و جلوتر از ۱۱.۵ ساعت Swift 5. من از قرار دادن Spectre x360 13 در این مقایسه اذیت نخواهم شد – صفحه نمایش OLED بسیار گرسنه است و نمی تواند با این لپ تاپ های Full HD همراه شود.

در نهایت ، XPS 13 9310 احتمالاً یک روز کار کامل را برای شما به ارمغان می آورد و نزدیک به تأمین نیاز ۹ ساعته گواهینامه Evo اینتل است. اگر CPU و / یا GPU را فشار دهید ، مثل همیشه کمتر خواهید شد ، اما برای کارهای عمومی با بهره وری ، من عمر باتری را خوب ارزیابی می کنم اما عالی نیست.

برداشت ما

Dell XPS 13 9310 with Tiger Lake با وجود افت عمر باتری ، بهترین لپ تاپی است که می توانید خریداری کنید. از نظر طراحی ، گزینه های ورودی و قابلیت استفاده کلی در حالی که کمی سریع تر است ، به اندازه مدل قبلی است.

این ارزانترین لپ تاپ نیست و همانطور که در بررسی XPS 13 9300 اشاره کردیم ، در حالی که زیر ۱۰۰۰ دلار خرج می کنید می توانید گزینه های بسیار خوبی بیابید . اما اگر به دنبال لپ تاپ تاشوی ۱۳ اینچی هستید ، XPS 13 9310 واقعاً بهترین انتخاب شماست.

آیا گزینه های دیگری وجود دارد؟

HP Specter x360 13 همچنان رقیبی سرسخت برای XPS 13 است و هم اکنون با Tiger Lake در همان بسته کوچک و چشمگیر قابل خریداری است. همچنین در ازای XPS 13. چند صد دلار پس انداز می کنید. همچنین می توانید Spectre x360 14 را در نظر بگیرید که از نسبت ابعاد ۳: ۲ برای بهره وری بیشتر برای نمایشگر خود استفاده می کند و اجزای Tiger Lake را مجهز می کند ، تقریباً برای همین قیمت XPS 13.

ما MacBook Air را به عنوان یک گزینه جایگزین توصیه کرده ایم ، اما اکنون این مسئله با مهاجرت اپل به پردازنده مرکزی Apple Silicon M1 که بازی را کاملاً تغییر می دهد ، پیچیده است. ما به زودی آن را بررسی خواهیم کرد ، بنابراین محکم بمانید تا ببینید آیا گزینه مناسبی برای XPS 13 است.

سرانجام ، سرفیس لپ تاپ ۳ مایکروسافت با توجه به قیمت ، وزن و ضخامت مشابه ، لپ تاپی است که باید مورد توجه قرار گیرد. از نسبت ابعاد ۳: ۲ استفاده می کند و همچنین از نظر بهره وری مناسب تر است. و این یک لپ تاپ بسیار زیبا برای راه اندازی است.

چقدر طول می کشد؟

XPS 13 9310 از کیفیت ساخت چشمگیری برخوردار است که اعتماد به نفس سالها خدمت صادقانه را برانگیخته و اجزای سازنده آن به روز هستند و باید بتوانند همه چیز را آرام نگه دارند. ضمانت یک ساله در صنعت استاندارد است و مطابق معمول ناامیدکننده است ، اما اگر نگران پوشش طولانی مدت هستید ، همیشه می توانید ضمانت نامه طولانی بخرید.

آیا باید آن را بخرید؟

آره. XPS 13 9310 همچنان بهترین لپ تاپ است . اگر شما علاقه مند به خرید یکی از آنها هستد.